VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

IKEA-laina

Sopimukseni

  • Sopimukseni ei aukea

    Ole yhteydessä asiakaspalveluun.

  • Voinko peruuttaa sopimukseni?

    Voit peruuttaa sopimuksen 14 vuorokauden sisällä, mutta jos lainaa on käytetty, tulee lainasumma maksaa takaisin

Lainan käyttäminen

  • Digitaalinen korttini ei aukea

    Jos et saa avattua digitaalista korttia OmaTili-palvelussa, kirjaudu ulos ja uudestaan sisään palveluun.

  • Kuinka saan digitaalisen kortin?
  • Miten käytän lainaani?

    Voit käyttää lainaasi virtuaalisen kortin avulla heti allekirjoitettuasi lainasopimuksen.

    1. Tavaratalossa

    • Mene kassalle ja rekisteröi ostettavat tavarat maksupäätteellä
    • Ilmoita henkilökunnalle, että haluat maksaa IKEA lainalla
    • Virtuaalisen kortin numero ja voimassaoloaika syötetään maksupäätteeseen
    • Allekirjoita kuitti ja anna se IKEA-työntekijälle

     

    2. IKEA.fi verkkokaupassa

    • Valitse maksutavaksi IKEA-laina
    • Syötä virtuaalisen kortin numero ja CVV-turvakoodi

  • Voiko IKEA-lainaa käyttää muissa IKEA-maissa, esimerkiksi Haaparannan tavaratalossa?

    Suomessa myönnetyt IKEA-lainat käyvät maksuvälineenä vain Suomen IKEA-tavarataloissa ja IKEA.com/fi verkkokaupassa.

Tilin hallinta

  • Kuinka kirjaudun OmaTiliin?

    Voit kirjautua OmaTiliin verkkoselaimella pankkitunnuksen tai mobiilivarmenteen avulla

  • Kuolinpesästä tiedottaminen

    Saamme yleensä tiedon asiakkaan menehtymisestä väestörekisterin kautta, mutta voit ilmoittaa tästä myös asiakaspalveluumme.

  • Miksi lainani saldo näkyy negatiivisena?

    Tavallisesti tämä johtuu joko tekemästäsi liikasuorituksesta tai olet tehnyt tuotepalautuksia sen jälkeen, kun olet jo lyhentänyt lainaa.

  • Milloin saan laskun?

    Lähetämme sinulle ilmoituksen sähköpostiin laskun saapuessa OmaTili-palveluun. Jos olet valinnut e-laskun, lasku toimitetaan verkkopankkiisi.

  • Mistä löydän ehdot ja sopimukseni?
  • Mitä näen OmaTilistä?

    OmaTilistä löydät:

    • Profiilisi ja yhteystietosi
    • Lainan tiedot
    • Viimeiset ostokset
    • Lainasopimkusen

  • Miten päivitän yhteystietoni?

    Voit päivittää sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi OmaTili-palvelussa. Osoitetietosi päivitämme väestörekisteristä.

Lainan maksaminen

  • Kuinka maksan laskuni?

    Saat laskun OmaTiliin tai e-laskuna verkkopankkiin, jos olet valinnut e-laskun.

  • Mitä kuluja lainaan kuuluu?

    Lainassa ei ole muita kuluja kuin muistutusmaksu 5 €, jos maksat laskusi myöhässä.

  • Mitä tapahtuu, jos en pysty maksamaan?

    Jos olet huolissasi maksukyvystäsi, olethan meihin yhteydessä välittömästi.

  • Mitä tapahtuu, jos unohdan maksaa?

    Lähetämme sinulle maksumuistutuksen ja veloitamme 5 € muistutusmaksun.

  • Pystynkö vaihtamaan laskun eräpäivää?

    Et pysty vaihtamaan eräpäivää valittuasi sen hakemusvaiheessa.

  • Voinko maksaa enemmän kuin laskutettu määrä?

    Kyllä, voit aina maksaa lainasi nopeammassa tahdissa näin halutessasi. Ylimääräiset lyhennykset lyhentävät laina-aikaa, mutta kuukausilyhennys säilyy ennallaan.

  • Voinko maksaa lainani pois kerralla?

    Kyllä, voit aina maksaa lainan kerralla pois, jos haluat.

  • Laskun viitenumero ei toimi viitenumerokentässä, miten toimin?

    Voit kirjata laskun viitenumeron maksun viestikenttään.

Valitukset, palautteet ja peruutukset

  • En ole tyytyväinen lainaan tai palveluihinne

    Jos olet tyytymätön Ikano Bankin palveluihin, toivomme, että olet suoraan yhteydessä meihin asian korjaamiseksi.

  • Minulla on ongelmia IKEA:sta ostamieni tuotteiden kanssa

    Jos IKEA tuotteesi ovat esimerkiksi vahingoittuneita tai virheellisiä, ole yhteydessä IKEA-asiakaspalveluun.

  • Voinko peruuttaa lainani?

    Kyllä, lainan voi peruuttaa ilman lisäkuluja 14 vuorokauden sisällä. Jos olet käyttänyt jo lainaa ostosten tekemiseen, sinun tulee maksaa koko lainasumma takaisin 30 vuorokauden sisällä.

Ota yhteyttä

Puh. 020 7739 540

Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 9-17.

Puhelun hinta: pvm/mpm. Hinta koskee myös jonottamista.


Asiakaspalvelun postiosoite
Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
PL 85
02601 Espoo

Kuluttajaliiketoiminta-yksikkö
Jaakko Sarakorpi
jaakko.sarakorpi[a]ikano.fi