”Olemme Ikano Bankin avulla saaneet asiakkaillemme parempaa palvelua”

Leasing-palvelut kasvattavat koko ajan osuuttaan yritysten kalustohankinnoissa. Suomen Kalustoratkaisut Oy on suomalainen, palveleva leasing-yhtiö, joka auttaa asiakkaitaan kaluston leasing- ja elinkaaripalveluissa. Ikano Bankin avulla Kalustoratkaisut on voinut palvella omia asiakkaitaan entistä paremmin ja auttaa heitä kasvamaan.

Kalustoratkaisujen toimitusjohtaja Timo Peltosen mukaan yritysten keskuudessa on yhä yleisempää se, ettei kalustoa osteta omaksi ja käytetä alusta loppuun, vaan koneen tai laitteen elinkaaresta käytetään leasingin avulla vain osa. Kalustoratkaisut auttaa asiakkaitaan hyötyajoneuvojen, työkoneiden ja erilaisten laitteiden leasing- ja elinkaaripalveluissa.

– Silloin kun hyödynnetään leasing-palvelua, ovat laitteet usein uudempia, modernimpia, tekniikaltaan kehittyneempiä, tehokkaampia ja luotettavia, Peltonen summaa leasingin etuja.

Ikano Bank tuo markkinaan moninaisuutta

Kalustoratkaisujen ja Ikano Bankin yhteistyö alkoi vuonna 2015. Yhteistyö keskittyy leasing-palveluiden erilaisten rahoitusratkaisujen ympärille. Ikano Bankin leasing-tuotteet täydentävät Kalustoratkaisujen tarjontaa.

– Suomalainen rahoitusmaailma on muutamien isojen pelaajien vahva kenttä, ja markkina on aika pieni. Näemme, että Ikano tuo markkinaan moninaisuutta ja lisää vaihtoehtoja asiakkaillemme, Peltonen toteaa.

– Tämä on ollut asiakkaillemme positiivinen asia – ja kokonaisuutena myös Suomen talouselämälle sekä yrityksille, Peltonen jatkaa.

Parempaa palvelua asiakkaille

Kalustoratkaisujen positiivisten kokemusten kautta yhteistyö Ikano Bankin kanssa on kasvanut ja kehittynyt vuosien mittaan. Yhteistyö on mahdollistanut sen, että Kalustoratkaisut on voinut palvella sellaisiakin asiakkaita, joille ei muuten olisi löydetty sopivaa rahoitusratkaisua. Tällaisten asiakkaiden osuus on noin 15 % kaikista Kalustoratkaisuiden asiakkaista.

– Käytännössä olemme Ikano Bankin avulla saaneet asiakkaillemme parempaa palvelua, Peltonen sanoo.

– Asiakkaamme ovat pystyneet kasvamaan ja kehittymään sekä palvelemaan taas omia asiakkaitaan eteenpäin, Peltonen kiteyttää.