”Olemme Ikano Bankin avulla saaneet asiakkaillemme parempaa palvelua”
Leasing-palvelut kasvattavat koko ajan osuuttaan yritysten kalustohankinnoissa. Suomen Kalustoratkaisut Oy on
suomalainen, palveleva leasing-yhtiö, joka auttaa asiakkaitaan kaluston leasing- ja elinkaaripalveluissa. Ikano
Bankin avulla Kalustoratkaisut on voinut palvella omia asiakkaitaan entistä paremmin ja auttaa heitä kasvamaan.
Kalustoratkaisujen toimitusjohtaja Timo Peltosen mukaan yritysten keskuudessa on yhä yleisempää
se, ettei kalustoa osteta omaksi ja käytetä alusta loppuun, vaan koneen tai laitteen elinkaaresta käytetään
leasingin avulla vain osa. Kalustoratkaisut auttaa asiakkaitaan hyötyajoneuvojen, työkoneiden ja erilaisten
laitteiden leasing- ja elinkaaripalveluissa.
– Silloin kun hyödynnetään leasing-palvelua, ovat laitteet usein uudempia, modernimpia,
tekniikaltaan kehittyneempiä, tehokkaampia ja luotettavia, Peltonen summaa leasingin etuja.
Ikano Bank tuo markkinaan moninaisuutta
Kalustoratkaisujen ja Ikano Bankin yhteistyö alkoi vuonna 2015. Yhteistyö keskittyy
leasing-palveluiden erilaisten rahoitusratkaisujen ympärille. Ikano Bankin leasing-tuotteet täydentävät
Kalustoratkaisujen tarjontaa.
– Suomalainen rahoitusmaailma on muutamien isojen pelaajien vahva kenttä, ja markkina on aika
pieni. Näemme, että Ikano tuo markkinaan moninaisuutta ja lisää vaihtoehtoja asiakkaillemme, Peltonen
toteaa.
– Tämä on ollut asiakkaillemme positiivinen asia – ja kokonaisuutena myös Suomen talouselämälle
sekä yrityksille, Peltonen jatkaa.
Parempaa palvelua asiakkaille
Kalustoratkaisujen positiivisten kokemusten kautta yhteistyö Ikano Bankin kanssa on kasvanut ja
kehittynyt vuosien mittaan. Yhteistyö on mahdollistanut sen, että Kalustoratkaisut on voinut palvella
sellaisiakin asiakkaita, joille ei muuten olisi löydetty sopivaa rahoitusratkaisua. Tällaisten asiakkaiden osuus
on noin 15 % kaikista Kalustoratkaisuiden asiakkaista.
– Käytännössä olemme Ikano Bankin avulla saaneet asiakkaillemme parempaa palvelua, Peltonen
sanoo.
– Asiakkaamme ovat pystyneet kasvamaan ja kehittymään sekä palvelemaan taas omia asiakkaitaan
eteenpäin, Peltonen kiteyttää.