Janita Huuhtasen uratarina: ”Työssäni näkyy se, että oikeasti välitän asiakkaistani”

Suomen Ikano-perhe kasvoi reilu vuosi sitten taas yhden Sales Managerin verran, kun Janita Huuhtanen harppasi Nordea Rahoituksesta Ikanoon. Siirtyminen isosta organisaatiosta pieneen maaorganisaatioon ei hirvittänyt – päinvastoin.

- Olen aika menevä tyyppi ja tykkään siitä, että pienemmässä talossa pääsee ihan eri tavalla vaikuttamaan asioihin ja saa äänensä kuuluville. Myös asiakastonttini on nyt laajempi, Janita kertoo.

Hän teki aikaisemmin töitä autorahoituksessa, mutta nyt asiakkaita on laidasta laitaan: raskaan puolen kaivinkoneiden ja kuorma-autojen lisäksi esimerkiksi it-laitteita, kuntosalilaitteita ja kalusteita.

- Tavoitteenani on tietää näistä aloista mahdollisimman paljon, mutta en voi olla joka alan asiantuntija. Onneksi minulla on tukenani älyttömän hyvät yhteistyökumppanit, joiden kanssa työskentely sujuu avoimesti ja luottamuksellisesti. Tämän vuoden aikana haluan käydä tapaamassa asiakkaitani enemmän ja saada sitä kautta entistä paremman käsityksen heidän toiveistaan ja tavoitteistaan.

Ikano teetti viime vuoden lopussa tutkimuksen, jossa kyseltiin yhteistyökumppanien näkemyksiä yhteistyön sujumisesta. Ikanolaiset saivat kehuja palvelusta, ja erityisesti Janitaa suitsutettiin.

- Otan palautteen vastaan erittäin kiitollisena ja nöyränä, se herättää aina mukavia fiiliksiä. Pyrin aina ajattelemaan kokonaisuutta – sekä partneria että loppuasiasta. Se varmasti välittyy myös eteenpäin, että oikeasti välitän partnereista.

Vaikka töissä pukkaa kiirettä, Janita ei malta lorvailla vapaa-ajallakaan. Liikunnan, ystävien ja perheen lisäksi aikaa kuluu nyt ihan uuden projektin parissa.

- Meillä on avomieheni kanssa työn alla talonrakennuksen suunnittelu ja se pitää sisällään valtavasti yhteydenpitoa talotoimittajan, kaupungin ja pankin kanssa. Jos kaikki menee suunnitellusti – eikä välttämättä todellakaan mene – voisimme päästä muuttamaan pääsiäisenä 2021. Mutta nyt ollaan vielä kaukana seinien maalaamisesta ja pampaheinien asettelusta maljakkoon, Janita nauraa.

Janitan top 3 Ikanossa

1. Mahtavat työkaverit
  2. Saan olla mukana monenlaisissa prosesseissa ja pääsen kertomaan omia näkemyksiäni

3. Pystyn pitkälti itse suunnittelemaan työni ja aikatauluni