Partnerina teet kauppaa myös liisarilla – näin pääset mukaan

Ostajat etsivät nyt ratkaisuja, joilla tehdä yrityksen kuluista ennustettavia ja budjetoinnista helppoa. Tähän perustuu leasingin suosio silloinkin, kun ilmassa on epävarmuutta. Partneriverkostomme yritykset edustavat lukuisia eri toimialoja ja tekevät niin pienempiä kuin suurempia kauppoja leasing-rahoituksella.

Kun epävarmuus ja toistuvat muutokset jylläävät toimintaympäristöä, hankintapäätösten tekeminen hidastuu monissa organisaatioissa. Yritysten kannattaakin etsiä keinoja, joiden avulla asiakkaiden päätöksentekoa voi helpottaa ja myyntiä jouduttaa. Yksi suurimpia hankintoihin liittyviä kysymyksiä on tietenkin rahoitus. Asiakkaille onkin hyvä tarjota monipuolisesti erilaisia rahoitusvaihtoehtoja. Tällä hetkellä leasing-sopimukset ovat erittäin kysyttyjä, koska ostajat toivovat ratkaisuja, jotka tekevät yrityksen kuluvirroista tasaisia ja helposti ennakoitavia.

Partneriverkostossamme on noin 250 yritystä, jotka tarjoavat leasing-rahoitusta asiakkailleen. Leasing-rahoitus sopii monenlaisiin hankintoihin ja sitä käytetään niin uusille kuin käytetyille kohteille. Myyntijohtajamme Joel Liski kertoo, että ohjelmaan tulee jatkuvasti uusia partnereita eri toimialoilta.

Kuorma-autoista kahvikoneisiin ja kosmetologin tuoleihin

Leasing-rahoitusta toivotaan erityisesti silloin, kun yritykselle on tärkeää, että sen kuukausikulut ovat ennustettavia. Leasing-maksujen kuukausierät pysyvät samoina koko rahoituskauden ajan, mikä tekee budjetoinnista helppoa. Joel Liski kertoo, että korkojen nousu ei ole vähentänyt yritysten kiinnostusta leasing-sopimuksia kohtaan, päinvastoin:

– Ikanon leasing-sopimuksissa on tällä hetkellä kiinteä korko. Jos korot nousevat leasing-sopimuksen aikana, se ei vaikuta leasing-sopimuksen korkoon eikä kuukausierien suuruuteen. Leasing-sopimuksemme ovat keskimäärin 4-5 vuoden pituisia, ja kulut pysyvät samoina koko rahoituskauden ajan, Liski kertoo

Toinen merkittävä etu on nopeus ja helppous. Isokin hankinta onnistuu jopa ilman käsirahaa, ja luottopäätöksen saa parhaimmillaan vuorokaudessa.

Suurin osa leasing-sopimuksistamme kohdistuu ajoneuvoihin, mutta mahdollisuudet eivät suinkaan rajoitu niihin. Leasing-sopimuksillamme rahoitettujen kohteiden kirjo on laaja. Niitä ovat esimerkiksi:

• kaivinkoneet, metallintyöstökoneet, murskaimet ja muut koneet ja laitteet
  • maa- ja metsätalouskoneet
  • kuorma-autot ja muut raskaat ajoneuvot
  • henkilö- ja pakettiautot
  • aurinkovoimalat
  • kauneudenhoitoalan laitteet
  • siivouskoneet
  • toimistokalusteet
  • it-hankinnat
  • kahvikoneet

Mielikuvitustakin saa käyttää – olemme rahoittaneet myös enduropyöriä, pienpanimolaitteita ja kokonaisia huoneistohotellikalustuksia. Hankinnan ei tarvitse olla valtava: rahoituksen pienin mahdollinen määrä on vain 1000 euroa.

Partnereilla on tukenaan kokenut asiantuntija

Partneriksi pääsee ottamalla yhteyttä leasing-myyntipäällikköömme. Hän keskustelee uusien partnereiden kanssa tutustuakseen yritykseen ja kertoakseen kumppanitoiminnan periaatteet.

”Käyn aina uuden partnerin kanssa läpi heidän tuotevalikoimansa ja mietimme yhdessä, miten leasingistä kannattaa kertoa asiakkaille. Autan myös kaikissa rahoituksen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä”, kertoo myyntipäällikkömme Satu Viille.

Kun yhteistyöpaperit on allekirjoitettu, uusi partneri saa tunnukset ja koulutuksen 24+Partnerweb-järjestelmäämme. Tämän jälkeen partnerit voivat tehdä rahoitushakemuksia asiakkaidensa puolesta. Kun asiakas on saanut myönteisen rahoituspäätöksen, leasing-sopimus allekirjoitetaan joko sähköisesti tai perinteisesti tulostamalla sopimus. Partneriyritys osoittaa asiakkaansa laskun meille ja saa rahansa heti. Me puolestamme laskutamme partnerin asiakasta leasing-sopimuksen ehtojen mukaisesti.

Partnerit saavat Ikanolta nimetyn vastuumyyjän, jonka puoleen voi kääntyä leasing-rahoitusta ja yhteistyötä koskevissa kysymyksissä. Myyjillämme on kokemusta useilta asiakkaidemme edustamilta toimialoilta, joten heiltä saa myös vahvaa toimialatuntemusta.

“Partnerit ovat innostuneita saadessaan uuden tavan palvella asiakkaita. Heidän kanssaan käydään muutenkin paljon mielenkiintoisia keskusteluja”, Viille kertoo.

Partnerinamme yrityksenne saa parhaimmillaan sekä työkaluja myynnin kasvattamiseen ja asiakkaiden palvelemiseen että arvokasta sparrailua bisneksen kehittämiseen.

Tutustu partneriohjelmaamme tästä.