Keittiö remontin tarpeessa tai uusi asunto sisustusta vailla? Ikean hei-rahoitus auttaa tasaamaan kuluja

Muutto uuteen kotiin tai remontoiminen lohkaisee kerralla ison loven kotitalouden budjettiin. Ikean hei-rahoituksen avulla kulut voi tasata pienempiin osiin, jolloin menoerät on helppo ennakoida.

Perheen opiskelija on muuttamassa omaan kotiin, elämäntilanne muuttuu ja uusi koti kutsuu tai keittiö kaipaa uutta ilmettä – silloin tarvitaan suurta rahasummaa. Joskus kotitalous voi olla tilanteessa, ettei rahasummaa koeta järkeväksi sijoittaa kokonaisuudessaan kerralla, vaan parempi ratkaisu voi olla pilkkoa menoerä osiin. Kun ostokset tehdään IKEA:ssa, rahoitusvaihtoehtoina ovat luottokortti, laina ja lasku.

– Ikano Bank AB kuuluu Ikano-konserniin. Yrityksille tarjoamme leasing-rahoitusta ja kuluttajille rahoitusta IKEA-ostoksiin. Kuluttaja-asiakkaitamme palvelemme arkea helpottavilla rahoitusratkaisuilla eli IKEA:n hei-kortilla, -lainalla ja IKEA-laskulla, kertoo Ikano Bankin kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jaakko Sarakorpi.

Ikano Bank on tarjonnut IKEA:n rahoitusratkaisuja kuluttajille jo vuodesta 2004. 82 prosenttia asiakkaista on tyytyväisiä IKEA-rahoitustuotteisiin ja tyytyväisyys on vain kasvanut viime vuosien aikana.

Hei-kortilla maksat IKEA-ostoksesi osissa

Hei-kortti on IKEA:n oma luottokortti, jota voi käyttää sekä tavarataloissa että nettikaupassa. Hei-kortissa ei ole avaus- tai vuosimaksua, ja asiakas maksaa tilinhoitomaksun 1,50€ /kk vain silloin, kun tilillä on tapahtumia. Moni hakee hei-kortin silloin, kun on tarve tehdä suuria sisustusostoksia kerralla. Kortin luottoraja on 500-5000 euroa.

– Monet asiakkaamme pitävät sitä omana ”sisustusrahastonaan”, jota voi käyttää silloin, kun tulee tarvetta isommille ostoksille tai kun jokin huonekalu hajoaa ja sen tilalle tarvitaan nopeasti uusi, Sarakorpi kertoo.

Ostoksista kertynyttä saldoa voi lyhentää pienissä erissä, sillä minilyhennys on vain kolme prosenttia velkasaldosta. Tänä vuonna käynnissä on kampanja, jossa yli 300 euron IKEA hei-korttiostoksen korko on puolen vuoden ajan 0 prosenttia. Tarjous on voimassa 31.12.2022 asti.

Lue lisää hei-kortista ja hae sitä verkkopankkitunnuksillasi!

IKEA hei-lainalla maksat unelmiesi keittiön osissa

Kun tulee tarve uudelle keittiölle tai kokonaisen asunnon kalustukselle, hei-laina on hyvä ratkaisu. Siinä laina-aika on viisi vuotta ja nyt yli 3000 euron hei-lainaostoksen korko on puolen vuoden ajan 0 prosenttia. Tarjous on voimassa 31.12.2022 asti.

– Hei-laina on 1000-10 000 euron vakuudeton laina, johon ei tarvita takaajia. Kun lainapäätös on annettu, ostoksia voi tehdä tavaratalossa tai verkkokaupassa kolmen kuukauden ajan. Jos hei-lainalla rahoitetaan esimerkiksi uusi keittiö, osan lainasummasta voi käyttää IKEA-asennuspalvelun maksamiseen, Sarakorpi kuvailee.

Lue lisää hei-lainasta ja hae sitä verkkopankkitunnuksillasi!

IKEA-lasku pienempiin ostoksiin

Vähän pienempiä ostoksia tehdessä yhtenä rahoitusvaihtoehtona voi olla IKEA-lasku, jota käytetään tyypillisesti muutaman sadan euron tilauksissa. Laskun avulla IKEA:n verkkokaupassa tehtyjä ostoksia ei tarvitse maksaa heti, vaan maksuaikaa on 14 päivää. Korkoa tai laskutuslisää ei kerry.

– Muutamalla sadalla eurolla voi hankkia vaikkapa uuden sohvan, ruokapöydän, puutarhakalusteet tai sisustaa lastenhuonetta ja maksaa ostoksen myöhemmin. Joskus täydellinen huonekalu tulee vastaan juuri nyt, vaikka palkkapäivään on vielä pari viikkoa aikaa. Silloin lasku on erinomainen ratkaisu.

Lue lisää IKEA-laskusta täältä.