Kuinka voimme auttaa?

FAQ

  • Koska lasku tulee kotiin?

    Lasku postitetaan siten, että vastaanotat sen noin kuukauden puolessa välissä.

  • Mikä on laskutuskausi?

    Laskutuskausi saattaa vaihdella muutamalla päivällä kalenterista riippuen, mutta jakso katkeaa noin joka kuukauden 7. päivä, jolloin siihen mennessä sisään tulleet maksu- ja ostotapahtumat ehtivät laskulle jonka eräpäivä on kuluvan kuukauden viimeinen päivä.

  • Mikä on Suomen Asiakastiedon ylläpitämä kyselyjärjestelmä?

    Luottohakemuksen yhteydessä pyydämme suostumustasi kerätä ja käsitellä muilta luotonantajilta saatavia tietoja aikaisemmista luotoistasi luottohakemuksen käsittelyä varten. Tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän avulla.Tietoja käsittelevät vain Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuteta ulkopuolisille ilman lainmukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan. Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään tietoja toimittavat yritykset löydät Suomen Asiakastiedon sivuilta

  • Miksi en voi asioida kanssanne sähköpostin välityksellä?

    Tietoturvallisuussyistä emme voi kommunikoida avoimen sähköpostin välityksellä. Pankkina meidän on tunnistettava asiakkaamme luotettavasti. Kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme, kysymme sinulta henkilötietosi ja korttinumerosi, sekä koska olet viimeksi tehnyt ostoksia kortillasi. Toki voit aina lähettää yhteydenottopyynnön asiakaspalveluumme sähköpostilla, mutta soittaessamme kysymme samat tiedot.

  • Miksi ostos on veloitettu kahteen kertaan?

    Kannattaa olla ensisijaisesti yhteydessä ostopaikkaan. Jos asiaa ei voida korjata ostopaikasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua asian selvittämisessä.

  • Milloin on laskun eräpäivä?

    Laskun1eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä.

  • Mitä seurauksia tulee jos en maksa laskuani eräpäivään mennessä?

    Lasku kannattaa maksaa eräpäivään mennessä. Mikäli laskua ei makseta, suljetaan tili tilapäisesti kunnes maksu on vastaanotettu. Mikäli maksu viivästyy 14 vuorokautta, lähetämme maksumuistutuskirjeen josta peritään 5 euron kulu. Mikäli useampi lasku jää maksamatta, siirretään saatava perintätoimistolle perittäväksi. Mikäli laskunmaksamisessa esiintyy haasteita, soitathan asiakaspalveluumme ennen eräpäivää, voidaksemme sopia esimerkiksi pienemmästä maksuerästä.

  • Miten voin hakea korotusta luottorajaani?

    Luottorajan korotusta tulee hakea kirjallisesti omalla lomakkeellaan. Joskus tarvitsemme hakemuksen käsittelyn tueksi lisätietoja. Tällaisia ovat esimerkiksi: kopio palkkalaskelmasta tai eläkkeensaajan maksuilmoituksesta ja verotustodistuksen erittelyosa. Voit tulostaa sen Oma Tili – palvelusta, tai voimme postittaa sen sinulle asiakaspalvelustamme.

  • Miten voin käyttää korttiani turvallisesti?

    Kannattaa lukea yleistä tietoa kortin turvallisesta käytöstä sivustolta Korttiturvallisuus

  • Miten voin muuttaa e-laskun minimierää?

    E-laskulla näkyy automaattisesti minimierä. Jos haluat maksaa enemmän, avaa lasku-pdf, jolloin voit tarkistaa kokonaisvelan ja muuttaa maksettavaa summaa sen mukaisesti. Lasku-pdf:n saa auki esimerkiksi linkeistä ”Näytä laskuttajan erittely” tai ”Avaa laskun kuva selaimessa”, teksti riippuu verkkopankistasi. Jos sinulle tarjotaan lyhennysvapaata kuukautta, on laskun minimierä 0 euroa. Jos et halua käyttää lyhennysvapaata, voit muuttaa maksettavaa summaa edellä mainitulla tavalla.

  • Miten voin tarkastella omia tietojani?

    Voit tarkastella tilitapahtumia Oma Tili -palvelussa, jonne voit kirjautua henkilökohtaisella käyttäjätunnuksellasi ja salasanalla. Lisätietoja kirjautumiseen saat asiakaspalvelustamme.

  • Olen maksanut laskuni, miksi summa ei näy laskulla?

    Tarkista laskultasi kirjauspäivä, sekä omasta pankistasi maksupäivä. Huomioithan että maksusuorituksen perille tulo vie muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut eräpäivän jälkeen ja summa ei näy laskulla, tarkista maksun perille tulo asiakaspalvelustamme.

  • Onko jokaisessa laskussa eri viitenumero?

    Viitenumero pysyy samana.

  • Sain asiakaspalvelusta tiedot ostopaikasta. En ole tehnyt kyseisiä ostoksia, miten toimin?

    Mikäli kortillasi on ostotapahtumia jotka eivät ole sinun tekemiäsi, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun pikimmiten kortin kuolettamiseksi. Soittaessasi asiakaspalveluun pyydämme todennäköisesti sinua täyttämään reklamaatiolomakkeen ja yksilöimään siinä ostokset joita et ole hyväksynyt veloitettavaksi ja mikäli kyseessä on rikos, myös tekemään rikosilmoituksen asiasta. Annamme tarkat ohjeet asiakaspalvelustamme.

  • Sain paperilaskun vaikka tilasin e-laskun

    Voi olla, että olet tehnyt tilauksesi niin lähellä laskutusta, että e-laskun tilaus ei ole vielä astunut voimaan. Odota seuraavaa laskutusta, jolloin laskusi pitäisi tulla e-laskuna. Kannattaa myös tarkistaa omasta verkkopankistasi, että tallennetut tiedot ovat oikein viitenumeron ja valitun laskun osalta (IKEA hei-kortti, IKEA hei-laina tai St1 Visa-kortti)

  • Tililläni on tapahtumia, joita en mielestäni ole tehnyt?

    Tarvittaessa voimme auttaa sinua selvittämään ostopaikan asiakaspalvelustamme.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 9-19. Yleisimpiin kysymyksiin voit löytää vastauksen FAQ-osiostamme.

Turvallisuussyistä emme kommentoi sähköpostin välityksellä yksityiskohtaisiin asiakkuuteen tai luottotiliin liittyviin kysymyksiin.


Tuotekohtaiset palvelunumerot

IKEA hei-kortti ja hei-laina
010 7735 708
hei-kortti@ikano.fi

St1 Visa -kortti
010 7735 716
st1@ikano.fi

More at Lindex -maksukortti
010 7735 703
lindex@ikano.fi

Muissa asioissa
010 7735 718
info@ikano.fi


Asiakaspalvelun postiosoite
Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
PL 85
02601 Espoo

Kadonneesta kortista ilmoittaminen 24h
Kadonnut St1 Visa -kortti 0800 30056
Kadonnut hei-kortti tai More at Lindex -maksukortti
0800 30055

Kuluttajaliiketoiminta-yksikkö
Anna-Leena Hakuli
anna-leena.hakuli@ikano.fi

Yritysasiakkaat
Asiakaspalvelu 020 7739 545
Myynnin tuki 020 7739 544
leasing@ikano.fi