VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

Hei-laina

Myönnetty 9/2023 asti

Asiakaspalvelu

Ostaminen ja käyttäminen

  • Kuinka irtisanon sopimukseni?

    Voit irtisanoa sopimuksen puhelimitse tai chatissa tunnistautuneena.

  • Kuinka ostan hei-lainalla IKEAn verkkokaupassa

    Valitse maksutavaksi maksukortti, syötä lainan numero ja voimassaoloaika. Jätä turvakoodikenttä tyhjäksi.

  • Tililläni on ostotapahtumia, joita en tunnista. Miten toimin?

    Ota yhteys asiakaspalveluumme.

Laskutus

  • Mikä on digipostipalvelu Kivra? Miten vastaanotan laskuni Kivraan? Miten vaihdan e-laskun Kivraan?

    Voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskumme sähköisesti digipostipalvelu Kivralla. Saat viestin laskun saapumisesta Kivraan ja muistutusviestin kolme päivää ennen laskun eräpäivää. Laskuja ei enää joudu hukkaan, eikä eräpäivät unohdu arjen kiireiden keskellä. Haluamme tarjota sinulle helpon, turvallisen, ja ilmastopositiivisen kanavan asioida kanssamme. Lue lisää ja rekisteröidy osoitteessa kivra.fi

  • Mikä on laskutuskausi?

    Laskutuskausi saattaa vaihdella muutamalla päivällä kalenterista riippuen, mutta jakso katkeaa noin joka kuukauden 7. päivä. Siihen mennessä kirjautuneet maksu- ja ostotapahtumat sisältyvät laskuun, jonka eräpäivä on kuluvan kuukauden viimeinen päivä.

  • Miksi ostos on veloitettu kahteen kertaan?

    Ensisijaisesti voit olla yhteydessä ostopaikkaan. Jos asiaa ei voida korjata ostopaikasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua asian selvittämisessä.

  • Miksi sain paperilaskun, vaikka tilasin e-laskun?

    Voi olla, että olet tehnyt tilauksesi niin lähellä laskutusta, että e-laskun tilaus ei ole vielä astunut voimaan. Odota seuraavaa laskutusta, jolloin laskusi pitäisi tulla e-laskuna. Kannattaa myös tarkistaa omasta verkkopankistasi, että tallennetut tiedot ovat oikein viitenumeron ja valitun laskun osalta.

  • Millä tavalla voin saada laskun?

    Laskutusvaihtoehdot ovat e-lasku, OmaPosti, Kivra ja paperilasku. Suosittelemme, että ajattelet ympäristöä ja valitset digitaalisen laskutuskanavan, jotka ovat vaivattomia vaihtoehtoja laskujen vastaanottamiseen.

  • Milloin lasku saapuu?

    Lasku postitetaan siten, että vastaanotat sen noin kuukauden puolessa välissä.

  • Milloin on laskun eräpäivä?

    Laskun eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä.

  • Mitä seuraksia tulee jos en maksa laskua eräpäivään mennessä?

    Mikäli laskua ei makseta, suljetaan tili tilapäisesti kunnes maksu on vastaanotettu. Mikäli maksu viivästyy 14 vuorokautta, lähetämme maksumuistutuskirjeen josta peritään 5 euron muistutusmaksu. Mikäli useampi lasku jää maksamatta, siirretään saatava perintätoimistolle perittäväksi. Jos olet huolissasi maksukyvystäsi, olethan meihin yhteydessä välittömästi.

  • Miten otan e-laskun käyttöön verkkopankissa?

    E-lasku on helpointa ottaa käyttöön laskun maksun yhteydessä. Verkkopankki tarjoaa maksun vahvistamisen jälkeen mahdollisuuden tehdä e-laskusopimus. Tätä kautta pääset suoraan tekemään sopimuksen. Halutessasi voit ottaa e-laskun käyttöösi myös kirjautumalla verkkopankkiin ja hakemalla e-laskuttajien luettelosta "Ikano Bank AB (publ), Finland filial". Valitsemalla laskun aiheen, pääset tekemään sopimuksen. E-laskun käyttöönottoa varten tarvitset viimeisestä laskusta viitenumeron.

  • Miten voin muuttaa e-laskun minimierää?

    E-laskulla näkyy automaattisesti minimierä. Jos haluat maksaa enemmän, avaa lasku-pdf, jolloin voit tarkistaa kokonaisvelan ja muuttaa maksettavaa summaa sen mukaisesti. Lasku-pdf:n saa auki esimerkiksi linkeistä ”Näytä laskuttajan erittely” tai ”Avaa laskun kuva selaimessa”, teksti riippuu verkkopankistasi. Jos sinulle tarjotaan lyhennysvapaata kuukautta, on laskun minimierä 0 euroa. Jos et halua käyttää lyhennysvapaata, voit muuttaa maksettavaa summaa edellä mainitulla tavalla.

  • Olen maksanut laskua liikaa, mitä teen?

    Ole yhteydessä asiakaspalveluun.

  • Olen maksanut laskuni, miksi summa ei näy laskulla?

    Tarkista laskultasi kirjauspäivä, sekä omasta pankistasi maksupäivä. Maksusuorituksen kirjautuminen voi viedä muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut eräpäivän jälkeen ja summa ei näy laskulla, tarkista maksun kirjautuminen asiakaspalvelustamme.

  • Onko jokaisessa laskussa eri viitenumero?

    Viitenumero pysyy samana.

  • Voinko maksaa enemmän kuin laskutettu määrä?

    Voit halutessasi maksaa luottosi nopeamassa tahdissa.

Asiakaspalvelu

  • Miksi en voi asioida kanssanne sähköpostin välityksellä?

    Tietoturvallisuussyistä emme voi kommunikoida sähköpostin välityksellä. Pankkina meidän on tunnistettava asiakkaamme luotettavasti. Kun olet puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme, kysymme sinulta tietoja asiakkuudestasi asioinnin varmistamiseksi. Chatissa tunnistaudutaan pankkitunnuksilla ja voit asioida kanssamme turvallisesti.

  • Miten tunnistaudun chatissa?

    Chatissa tunnistaudut pankkitunnuksilla. Vahva tunnistautuminen chatissa varmistaa asiakkaan tunnistamisen ja tietoturvan. Tunnistautumisen jälkeen voidaan vastata kaikkiin asiakkuuksiin liittyviin kysymyksiin myös chatissa.

  • Miten voin tarkastella tilini tietoja?

    Hei-lainalla ei ole Omatiliä. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme laskuasioissa.

Ota yhteyttä

Puh. 020 7739 540

Chat-palvelu: ikanobank.fi/chat

hei-kortti@ikano.fi

Huomioithan että emme tietoturvallisuussyistä vastaa sähköpostitse hakemukseen, tiliin tai asiakkuuteen liittyviin kysymyksiin.

Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 9-17.

Puhelun hinta: pvm/mpm. Hinta koskee myös jonottamista.


Asiakaspalvelun postiosoite
Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
PL 85
02601 Espoo

Kuluttajaliiketoiminta-yksikkö
Jaakko Sarakorpi
jaakko.sarakorpi[a]ikano.fi