VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

St1 Visa

Asiakaspalvelu

Ostaminen ja käyttäminen

  • Kauanko ST1 Visa edut ovat voimassa?

    Kortilla keräämäsi edut ovat voimassa vuoden niiden ansaintapäivästä ja voidaan tämän ajan kuluessa hyvittää, kunhan laskulla on St1- tai Shell-asemilla tehtyjä ostoksia.

  • Kuinka irtisanon sopimukseni?

    Voit irtisanoa sopimuksen puhelimitse tai chatissa tunnistautuneena.

  • Mistä näen kertyneet St1 Visa etuni?

    Etutilanteesi näet St1 Visa -laskultasi.

  • Mistä saan PIN-koodin St1 Visa-kortille?

    PIN-koodi postitetaan turvallisuussyistä erillisessä kirjeessä kuin kortti. Jos olet unohtanut PIN-koodisi, voit soittaa asiakaspalveluumme ja pyytää uutta koodia. Huomaathan, että kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme, kysymme sinulta henkilötietosi ja korttinumerosi, sekä koska olet viimeksi tehnyt ostoksia kortillasi, jotta voimme tunnistaa sinut luotettavasti. PIN-koodista veloitetaan voimassaolevan hinnaston mukaisesti.

  • Miten kertyneet St1 Visa edut hyvitetään?

    Ostoksista kertyneet edut hyvitetään St1 Visa -laskulla uusista ostoksista, joita olet laskutuskauden aikana tehnyt St1- ja/tai Shell-asemilla.

  • Miten voin käyttää korttiani turvallisesti?

    Säilytä korttiasi kuten rahojasi. Tarkista säännöllisesti, että korttisi on tallessa.

    Ethän lähetä sähköpostitse henkilötunnustasi, korttinumeroasi tai muita yksilöiviä tietojasi!

    Muistathan, että luottokortti on aina henkilökohtainen. Älä luovuta korttia tai PIN-koodia ulkopuolisille, edes perheenjäsenille.

    Älä jätä korttia vartioimatta autoon tai hotellihuoneeseen.

    Varmista, että automaatilla tai maksupäätteellä asioidessasi kukaan ei näe tunnuslukuasi.

    Verkossa asioidessasi kiinnitä huomiota nettikaupan luotettavuuteen.

    Älä koskaan anna kortin tietoja esimerkiksi mielipidekyselyihin tai arpajaisiin, joissa pyydetään lähettämään kortin tiedot palkinnon saamiseksi.

    Muistathan ostoksia tehdessäsi lukea ehdot, jotta tiedät mihin sitoudut (esim. jatkuvaisveloitukset).

  • Tililläni on ostotapahtumia, joita en tunnista. Miten toimin?

    Ota yhteys asiakaspalveluumme.

Laskutus

  • Mikä on digipostipalvelu Kivra? Miten vastaanotan laskuni Kivraan? Miten vaihdan e-laskun Kivraan?

    Voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskumme sähköisesti digipostipalvelu Kivralla. Saat viestin laskun saapumisesta Kivraan ja muistutusviestin kolme päivää ennen laskun eräpäivää. Laskuja ei enää joudu hukkaan, eikä eräpäivät unohdu arjen kiireiden keskellä. Haluamme tarjota sinulle helpon, turvallisen, ja ilmastopositiivisen kanavan asioida kanssamme. Lue lisää ja rekisteröidy osoitteessa kivra.fi

  • Mikä on laskutuskausi?

    Laskutuskausi saattaa vaihdella muutamalla päivällä kalenterista riippuen, mutta jakso katkeaa noin joka kuukauden 7. päivä. Siihen mennessä kirjautuneet maksu- ja ostotapahtumat sisältyvät laskuun, jonka eräpäivä on kuluvan kuukauden viimeinen päivä.

  • Miksi ostos on veloitettu kahteen kertaan?

    Ensisijaisesti voit olla yhteydessä ostopaikkaan. Jos asiaa ei voida korjata ostopaikasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua asian selvittämisessä.

  • Milloin lasku saapuu?

    Lasku postitetaan siten, että vastaanotat sen noin kuukauden puolessa välissä.

  • Milloin on laskun eräpäivä?

    Laskun eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä.

  • Miten otan e-laskun käyttöön verkkopankissa?

    E-lasku on helpointa ottaa käyttöön laskun maksun yhteydessä. Verkkopankki tarjoaa maksun vahvistamisen jälkeen mahdollisuuden tehdä e-laskusopimus. Tätä kautta pääset suoraan tekemään sopimuksen. Halutessasi voit ottaa e-laskun käyttöösi myös kirjautumalla verkkopankkiin ja hakemalla e-laskuttajien luettelosta "Ikano Bank AB (publ), Finland filial". Valitsemalla laskun aiheen, pääset tekemään sopimuksen. E-laskun käyttöönottoa varten tarvitset viimeisestä laskusta viitenumeron.

  • Miten voin muuttaa e-laskun minimierää?

    E-laskulla näkyy automaattisesti minimierä. Jos haluat maksaa enemmän, avaa lasku-pdf, jolloin voit tarkistaa kokonaisvelan ja muuttaa maksettavaa summaa sen mukaisesti. Lasku-pdf:n saa auki esimerkiksi linkeistä ”Näytä laskuttajan erittely” tai ”Avaa laskun kuva selaimessa”, teksti riippuu verkkopankistasi. Jos sinulle tarjotaan lyhennysvapaata kuukautta, on laskun minimierä 0 euroa. Jos et halua käyttää lyhennysvapaata, voit muuttaa maksettavaa summaa edellä mainitulla tavalla.

  • Miksi sain paperilaskun, vaikka tilasin e-laskun?

    Voi olla, että olet tehnyt tilauksesi niin lähellä laskutusta, että e-laskun tilaus ei ole vielä astunut voimaan. Odota seuraavaa laskutusta, jolloin laskusi pitäisi tulla e-laskuna. Kannattaa myös tarkistaa omasta verkkopankistasi, että tallennetut tiedot ovat oikein viitenumeron ja valitun laskun osalta.

  • Millä tavalla voin saada laskun?

    Laskutusvaihtoehdot ovat e-lasku, OmaPosti, Kivra ja paperilasku. Suosittelemme, että ajattelet ympäristöä ja valitset digitaalisen laskutuskanavan, jotka ovat vaivattomia vaihtoehtoja laskujen vastaanottamiseen.

  • Mitä seuraksia tulee jos en maksa laskua eräpäivään mennessä?

    Mikäli laskua ei makseta, suljetaan tili tilapäisesti kunnes maksu on vastaanotettu. Mikäli maksu viivästyy 14 vuorokautta, lähetämme maksumuistutuskirjeen josta peritään 5 euron muistutusmaksu. Mikäli useampi lasku jää maksamatta, siirretään saatava perintätoimistolle perittäväksi. Jos olet huolissasi maksukyvystäsi, olethan meihin yhteydessä välittömästi.

  • Olen maksanut laskua liikaa, mitä teen?

    Ole yhteydessä asiakaspalveluun.

  • Olen maksanut laskuni, miksi summa ei näy laskulla?

    Tarkista laskultasi kirjauspäivä, sekä omasta pankistasi maksupäivä. Maksusuorituksen kirjautuminen voi viedä muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut eräpäivän jälkeen ja summa ei näy laskulla, tarkista maksun kirjautuminen asiakaspalvelustamme.

  • Onko jokaisessa laskussa eri viitenumero?

    Viitenumero pysyy samana.

  • Voinko maksaa enemmän kuin laskutettu määrä?

    Voit halutessasi maksaa luottosi nopeamassa tahdissa.

Asiakaspalvelu

  • Miksi chat-ikkuna ei aukea?

    Reaaliaikaisen chatin käyttämiseksi tulee verkkosivumme Toimivuusevästeen olla hyväksyttynä. Voit tarkistaa ja hallita evästeitä osoitteessa ikanobank.fi/evästeet, kohdassa ”Evästeasetukset”.

  • Miksi en voi asioida kanssanne sähköpostin välityksellä?

    Tietoturvallisuussyistä emme voi kommunikoida sähköpostin välityksellä. Pankkina meidän on tunnistettava asiakkaamme luotettavasti. Kun olet puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme, kysymme sinulta tietoja asiakkuudestasi asioinnin varmistamiseksi. Chatissa tunnistaudutaan pankkitunnuksilla ja voit asioida kanssamme turvallisesti.

  • Miten tunnistaudun chatissa?

    Chatissa tunnistaudut pankkitunnuksilla. Vahva tunnistautuminen chatissa varmistaa asiakkaan tunnistamisen ja tietoturvan. Tunnistautumisen jälkeen voidaan vastata kaikkiin asiakkuuksiin liittyviin kysymyksiin myös chatissa.

  • Miten voin tarkastella tilini tietoja?

Ota yhteyttä

Puh. 020 7739 540

Chat-palvelu: ikanobank.fi/chat

st1@ikano.fi

Huomioithan että emme tietoturvallisuussyistä vastaa sähköpostitse hakemukseen, tiliin tai asiakkuuteen liittyviin kysymyksiin.

Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 9-17.

Puhelun hinta: pvm/mpm. Hinta koskee myös jonottamista.

 

Sulkupalvelu 24h
St1 Visa -kortti 0800 30056

Asiakaspalvelun postiosoite
Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
PL 85
02601 Espoo

Kuluttajaliiketoiminta-yksikkö
Jaakko Sarakorpi
jaakko.sarakorpi[a]ikano.fi