Joel Liskin uratarina: ICT-miehestä tuli myyntijohtaja

Joel Liskistä tuli Ikanon Suomen B2B-myyntijohtaja vajaan kahden Ikano-vuoden jälkeen kesällä 2018. Vastaava positio on ollut hänellä tähtäimessä jo pitkään, joskin se tuli vastaan vähän suunniteltua aiemmin, edellisen myyntijohtajan siirtyessä toiseen työpaikkaan viime kesänä.

- Mahdollisuutta ei tarvinnut miettiä hetkeäkään, vaan olin heti valmis tähän hommaan. Myyntiin liittyvät tehtävät ovat aina olleet enemmän tai vähemmän keskiössä ja nautin äärimmäisen paljon isompien kuvioiden hahmottelemisesta ja toteuttamisesta.

Joel tuli Ikanolle alun perin kasvattamaan ICT-puolen leasing-rahoitusmyyntiä. Tontti laajeni kuitenkin nopeasti ja hänen vastuulleen tuli isompia asiakkaita. Nyt hänen päivänsä täyttyvät myyntijohtajan työstä ja johtoryhmätyöskentelystä.

- Minulla on mielessäni selkeä visio Ikanon yritysliiketoiminnan tulevaisuudesta Suomessa. Meidän pitää keskittyä myymään oikeita asioita huomioiden tulevaisuuden hankintatavat ja vastata yritysten uudistumisen tarpeisiin helpoilla rahoitusratkaisuilla. Meillä on loistava myyjäliike- ja kumppaniverkosto, jota kasvatamme jatkuvasti eri toimialoilla, Joel kertoo.

- Tulevaisuudensuunnitelmat näkyvät myös siinä, millaisia ihmisiä meille on rekrytoitu alkuvuodesta 2019. Kaikki ikanolaiset nauttivat yhdessä tekemisestä ja suhtautuvat kehitykseen positiivisesti.

Joel vastaa koko B2B-myynnistä ja asiakkuuksista. Silti tiimi ja yhdessä tekeminen ovat avainroolissa myös hänen työssään.

- En voisi kuvitella, että tekisin töitä yksin. Johtotehtävät mielletään usein yksinäiseksi tekemiseksi, mutta meillä tämä on täysin päinvastoin. Saan voimaa ja apua tiimin omista ideoista, kysymyksistä ja kyseenalaistuksista. Kuka muka tietää paremmin mikä todellisuudessa toimii ja mikä ei, kuin ihmiset jotka tekevät näitä asioita päivittäin?

Ennen Ikanoa Joel toimi ICT-alalla myyntitehtävissä. Tausta näkyy myös vapaa-ajalla, sillä hän seuraa aktiivisesti ICT-maailman kehitystä ja pelaa videopelejä. Jokusen vuoden päästä pelaamaan voi tosin olla jonoa, kun 3kk vanha tyttö, 3-vuotias poika ja Joelin avovaimon 7-vuotias poika kasvavat.

- Tällä hetkellä lasten kanssa leikitään ja pelataan pihapelejä hartaasti.

Joelin top 3 Ikanossa

1. Yhteishenki