Rahoitushakemuksen sähköinen allekirjoitus helpottaa sekä myyjää että asiakasta

Ikanon rahoitushakemusjärjestelmä on kerännyt jo pitkään positiivista palautetta helppokäyttöisyydellään. Nyt rahoitushakemukseen on lisätty sähköinen allekirjoitusmahdollisuus, mikä nopeuttaa sopimusprosessia entisestään.

Ikano Bank on lisännyt 24+ -rahoitushakemusjärjestelmäänsä mahdollisuuden sopimusdokumenttien sähköiseen allekirjoitukseen. Se nopeuttaa entisestään sopimusprosessia ja rahoituksen saamista.

– 24+ -järjestelmämme on saanut paljon positiivista palautetta helppokäyttöisyydestään. Nyt järjestelmä on saanut kaivatun lisäyksen, kun puumerkit sopimuksen merkiksi voidaan näpytellä tietokoneelta käsin missä päin Suomea tahansa, iloitsee Ikano Bankin myyntijohtaja Joel Liski.

Pääset 24+rahoitushakemusjärjeslelmään suoraan täältä.

Ajansäästö on huomattava ja vastaanotto innostunutta

Aikaisemmin rahoitusprosessin edettyä allekirjoitusvaiheeseen, myyjä printtasi paperit, otti kynän taskuunsa ja käänsi autonsa nokan kohti asiakasta. Paikan päällä myyjä tunnisti asiakkaan ja vasta sitten allekirjoitukset raapaistiin printtinipun kylkeen. Lopuksi dokumenttipino postitettiin Ikanolle.

– Nyt allekirjoitettavat dokumentit lähetetään suoraan järjestelmästä asiakkaalle meilitse. Meilissä asiakas saa linkin järjestelmään, jossa hän voi tarkastella sopimusdokumentteja ja allekirjoittaa ne vahvan tunnistautumisen jälkeen. Samaan aikaan myyjäpartneri saa myös ilmoituksen meiliinsä, joten koko prosessi on valmis parhaimmillaan parissa minuutissa, Liski kuvailee.

Syksyn aikana sähköistä allekirjoitusprosessia on pilotoitu muutamien kumppaneiden kanssa. Jokainen kokeilussa mukana ollut taho kehui prosessia hyväksi, järkeväksi ja helppokäyttöiseksi. Moni ilahtui myös mahdollisuudesta allekirjoituksen tekemiseen mobiilisti.

– Vastaanotto on ollut todella innostunutta. Sähköistä allekirjoitusta on toivottu jo pitkään, ja sen integroiminen osaksi 24+ järjestelmää lunasti lupauksensa prosessin helppokäyttöisyydestä. Sähköinen allekirjoitus on tietenkin vain optio – manuaalinen allekirjoitus säilyy vaihtoehtona edelleen, Liski muistuttaa.

Sähköinen allekirjoitus on ollut käytössä hyvin kokemuksin Ikano Bank Ruotsissa; sama järjestelmä on nyt muokattu Suomen markkinoihin sopivaksi.

Ikano Bank on tehnyt partnereille koulutusvideon 24+ -rahoitushakemusjärjestelmän toiminnallisuudesta. Koulutusvideossa myös sähköinen allekirjoitus opastetaan kohta kohdalta.

Katso 24+-rahoitushakemusjärjestelmän opastusvideo täältä.