St1 Visa-kortin saavutettavuusseloste


Palvelu on suunniteltu siten, että mahdollisimman moni henkilö voisi käyttää sitä. Tämä seloste kuvaa esimerkiksi, kuinka saavutettava tämä palvelu on, mahdolliset tunnetut saavutettavuusongelmat sekä kuinka voit ilmoittaa ongelmista.

Palvelun kuvaus 

Yleinen palvelukuvaus

Ikano Bank myönsi ST1 Visa -luottokortin, jonka avulla asiakas voi lainata varoja ostosten tekemiseen ja maksaa ne takaisin myöhemmin, joko kokonaan kerralla tai osissa

St1 Visa kortin tarkempi kuvaus sekä ajantasaiset sopimusehdot ovat saatavilla osoitteissa:

https://ikanobank.fi/kuluttajille/st1visa

https://ikanobank.fi/kuluttajille/asiakaspalvelu/ehdot  

 

Palvelun käyttö

Hakemusprosessi

  •  Uusia St1 Visa -kortteja ei enää myönnetä, joten hakemuslomake on suljettu.

Tilinhallinta

  • Asiakas hallinnoi tiliään ja korttiaan verkossa Omatili -palvelussa. Omatili -palvelussa asiakas voi tarkistaa saldoa, tilitapahtumia ja laskuja, sulkea kortin ja tilata uuden kortin.
  • Asiakkaan tulee pystyä käyttämään sähköistä tunnistautumista turvallisten maksutapahtumien tekemiseen sekä kortin sulkemiseen ja uuden tilaamiseen
  • Asiakas voi myös saada tukea tilinsä hallintaan asiakaspalvelusta.
  • PIN-koodi lähetetään postitse fyysisenä kirjeenä.

Asiakaspalvelu

  • Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä suojatun chatin kautta, sähköpostitse ja puhelimitse.

Palvelun saavutettavuuden tila

Olemme tietoisia, että palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain standardin EN 301 549 mukaisesti.

Saavutettavuusvaatimukset on sisällytetty palvelun suunnittelu-, kehitys- ja tarjoamisprosesseihin. Palvelun saavutettavuutta arvioidaan säännöllisesti.

 

Sisällöt, jotka eivät ole saavutettavia

Palvelu ei seuraavilta osin vastaa vielä täysin saavutettavuusvaatimuksia:  

Tilinhallinta

Tällä hetkellä arvioimme tämän osan saavutettavuutta, mukaan lukien edellä kuvatut tiedot ja toiminnot, jotka liittyvät tilinhallintaan. Jos käytät apuvälineitä, kuten ruudunlukijoita, saatat kohdata ongelmia.

Tuotetiedot julkisella verkkosivulla

Jos käytät näppäimistönavigointia ja/tai apuvälineteknologiaa:

  • Laskureiden ja yhteydenottolomakkeiden syöttökentillä ei ole saavutettavia nimiä sivun koodissa. Tämä vaikeuttaa näppäimistöllä ja apuvälineteknologialla navigointia.
  • Sivun koodissa on tyhjiä otsikoita usein kysytyissä kysymyksissä, blogissa ja laskurielementeissä. Tämä vaikeuttaa näppäimistöllä ja apuvälineteknologialla liikkumista sisällössä.
  • Blogipostauksia lukiessa sivulla on elementtejä, joita apuvälineteknologia ei tunnista, sekä linkkejä sosiaalisen median tileihin, joita ei ole helppo tunnistaa apuvälineteknologialla.

Palveluun sisältyvät tuotteet

  • Kohokirjaimilla varustettu kortti on saatavilla pyynnöstä. Ole hyvä ja katso yhteystiedot alla olevasta kohdasta ”Jos et pysty käyttää palvelun osia?”.

Asiakaspalvelu

  • Puhelinlinjoihimme ei ole sisäänrakennettuja apuvälineteknologioita, mutta jos käytät kolmannen osapuolen apuvälineteknologiaa, kuten esim. puhelaitetta, se on yhteensopiva puhelinlinjojemme kanssa.

PDF-dokumentit

Pyrimme tekemään PDF-dokumenteistamme saavutettavia kaikille, myös apuvälineteknologiaa käyttäville. Kunnes nämä päivitykset on saatu valmiiksi, näppäimistönavigointia tai ruudunlukijoita käyttävät käyttäjät saattavat kohdata vaikeuksia sisällön saavutettavuudessa.

Miten palvelu on testattu

Pankin verkkosivustolla olevat tuotetiedot arvioitiin ulkopuolisten saavutettavuusasiantuntijoiden tuella manuaalisesti käyttäen testityökalua Aquia Optimize. Viestintä arvioitiin manuaalisesti.

Viimeinen arviointi tehtiin 26.6.2025

Jos et pysty käyttää palvelun osia?

Jos tarvitset palvelun sisältöä, jota et voi käyttää ja jota ei ole kuvattu edellä, voit ottaa meihin yhteyttä:

  • Puhelimitse 010 7735 718
  • Sähköpostitse osoitteeseen accessibilityfeedback@ikano.fi

Palaute ja yhteystiedot

Arvostamme palautettasi saavutettavuudesta. Ilmoitathan meille, jos kohtaat saavutettavuusongelmia. Lähetä sähköpostia osoitteeseen accessibilityfeedback@ikano.fi

(Vältä viestissäsi arkaluonteisia tietoja, kuten taloustietoja, terveysasioita tai muita luottamuksellisia tietoja.

Miten tehdä valitus

Jos sivustolla on saavutettavuusongelmia ja et löydä siihen tarkennusta saavutettavuusselosteelta, toivoisimme sinulta palautetta tämän linkin kautta. Vastaamme sinulle 14 päivän kuluessa, mikäli annat lomakkeella yhteystietosi

Mikäli et ole tyytyväinen antamaamme vastaukseen tai emme vastaisi palautteeseesi ollenkaan, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin.