Ikano Bankin organisaatioesittely: ”Me olemme täällä sinua varten”

Ikano Bankin reilun parinkymmenen hengen työporukka tunnetaan helposta lähestyttävyydestään ja palvelualttiista asenteestaan.

Toimistolla Espoon Leppävaarassa tai etäkonttoreilla kotona ikanolaiset tekevät töitä intohimolla ja ammattitaidolla. Toimintaa ohjaavat Ikanon arvojen ja asiakaslupauksen mukaisesti maalaisjärki, yhdessä tekeminen ja reilut ehdot kaikille osapuolille.

– Johtoajatuksenamme on tehdä leasing-rahoituksesta mahdollisimman helppoa ja suoraviivaista asiakkaalle. Se vaatii yrittäjän arjen ymmärtämistä. Siksi myyntipäällikkömme, asiakaspalvelijamme ja yhteisesti koko henkilökuntamme ovat perehtyneet eri toimialoihin ja niiden erityispiirteisiin syvällisesti. Meiltä saa aina henkilökohtaista palvelua, myyntijohtaja Joel Liski korostaa.

Myyntipäälliköt pyrkivät kaikkia osapuolia hyödyttävään ratkaisuun

Ikanolla työskentelee viisi myyntipäällikköä, joista jokainen on hankkinut omasta toimialasegmentistään vahvan syväosaamisen. Kannukset toimialatuntemukseen on haettu työhön perusteellisesti paneutumalla sekä aikaisemmasta työkokemuksesta.

Janita Huuhtanen ja Teemu Sormunen ovat perehtyneet erityisesti logistiikkaan ja maanrakennukseen, Satu Viille ja Toni Karjalainen teollisuuden- sekä terveysteknologian segmentteihin ja Ilari Schildt ICT-alaan. Koska ryhmä on pieni ja toimialarajat matalia, jokainen on voinut kerryttää osaamistaan laajasti myös oman ydintoimialansa ulkopuolelta. Yhteistyön hengessä tietotaitoa jaetaan avoimesti kollegoille.

– Pieni porukka on koko ajan perillä toistensa töistä ja toimialoista, joten asiantuntevan myyntipäällikön saa aina kiinni, kun apua tarvitsee. Kaikki kykenevät tuuraamaan toisiaan paremmin kuin hyvin, Liski sanoo.

Yhteistyön avulla luottopäätökset sujuvat sukkelasti

Myyntipäälliköt tekevät läheistä yhteistyötä erityisesti B2B-tuotepäällikön ja analyytikon Jaakko Toivosen ja riskienhallinnasta vastaavan johtajan Tero Haapiaisen kanssa.

– Yhdessä arvioimme rahoitushakemuksia ja katsomme, että luottopäätökset ovat vastuullisia, Haapiainen toteaa.

Tuotepäällikkö-Toivosen työsarkaan kuuluu muun muassa uusien tuotteiden lanseerausta ja nykyisten päivittämistä; tuotevalikoiman pitää olla kuosissa, jotta sen avulla voidaan paremmin palvella asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

– Suunnilleen puolet työajastani menee riskipuolen töihin ja esimerkiksi luottopäätöksiin. Tykkään erilaisista tehtävistä ja pyrin siihen, että koko ajan opin uutta ja saan uusia haasteita, Toivonen kertoo.

Asiakaspalvelussa arvostetaan ripeyttä

Ikano Bankin asiakaspalvelijat tietävät, mitä asiakkaat arvostavat heidän työssään eniten:

– Sitä, että he saavat kysymyksiinsä vastauksen nopeasti, vastaa asiakaspalvelija Emmi Haapsaari saman tien.

Emmin lisäksi asiakaspalvelussa työskentelevät kollegat Heli Gatford ja Marika Seeste. Kolmikon tontille kuuluu asiakaspalvelun lisäksi paljon muutakin työtä, kuten sopimusehtoasioita, perintäkysymyksiä, sopimusten perustamisia ja siirtoja, fuusioita, luottokyselyitä ja lunastamisia. Kysy heiltä siis mitä vain, he vastaavat!

– Jos emme itse tiedä, otamme selvää. Meillä on Ikanolla matala hierarkia ja töitä tehdään yhdessä, Gatford sanoo.

Ikano tarjoaa rahoitusta myös kuluttajille

Ikano tarjoaa kuluttajille edullista ja joustavaa rahoitusta IKEA-ostoksiin sekä St1 Visa -korttia. IKEA-asiakkaana sinulla on mahdollisuus toteuttaa sisustusunelmasi heti ja maksaa hankinnat itsellesi sopivissa osissa. Valittavanasi on kolme rahoitusvaihtoehtoa: lasku, hei-kortti tai hei-laina. St1 Visa on vuosimaksuton kansainvälinen Visa-kortti, jonka St1-etuohjelma palkitsee paitsi ostoksista St1- ja Shell-asemilla, myös muualla. Näissä kysymyksissä auttaa Ikanon kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jaakko Sarakorpi.

– Voit hakea sekä kortteja että lainaa netistä ja saada luottopäätöksen saman tien, Sarakorpi sanoo.

Markkinointipäällikkö pitää huolta tunnettuudesta ja maajohtaja kapellimestaroi koko palettia

Sekä kuluttaja- että yritysrahoituksessa on loppujen lopuksi kyse siitä, että tarjotaan mahdollisuus toteuttaa suunnitelmia tai unelmia – oli kyse sitten kodin uudesta sisustuksesta tai vaikkapa liiketoiminnan laajentumisesta uusien laitteiden tai kaluston leasingin avulla.

Markkinointipäällikkö Sofia Paltschik vastaa siitä, että käytössäsi ja nähtävilläsi on aina relevantteja ja kiinnostavia sisältöjä, joista saat tarvittavaa tietoa matkalla kohti kasvusuunnitelmia tai uusia ideoita.

– Nautin siitä, että näen ajatusteni toteutuvan käytännössä ja yhä useammat ihmiset tulevat Ikanon ja meidän ikanolaisten kanssa tutuiksi, Paltschik sanoo.

– Me Ikano Bankissa rakennamme tulevaisuutta asiakkaidemme kanssa. Tarjoamme reiluja leasing-ratkaisuja liike-elämälle sekä luotettavaa rahoitusta kuluttajille. Tapoihimme kuuluu, että meillä tavataan asiakkaita, puhutaan suoraan ja tehdään asiat helpoiksi, toteaa koko Ikanon porukkaa luotsaava maajohtaja Miia Heliö.