Ostajan opas kertoo Leasing-rahoituksen hyödyt ja etenemisen askelmerkit

Leasing-rahoituksen etuina ovat helppous ja mutkattomuus. Liiketoimintasi voi uudistua ja kasvaa, kun saat ajanmukaiset laitteet ja kalusteet käyttöösi ilman mittavaa kertainvestointia. Ostajan opas kertoo, miten edetä.

MIKSI VALITA RAHOITUSVAIHTOEHDOKSI LEASING? SIIHEN ON KOLME HYVÄÄ SYYTÄ:

– Voit ylläpitää liiketoimintasi toimintakykyä sekä luoda uusia kasvutavoitteita, kun saat nopeasti käyttöösi uutukaisimmat laitteet ja kalustot. Raha-asiat sujuvat helposti ja nopeasti, kun et tarvitse etukäteen pääomaa ja voit ennustaa kuukausittaiset kulusi. Kolmanneksi tarjoamme lisäpalveluja, kuten vakuutuksen, huollon ja suunnittelupalvelua, joita voi liittää leasing-hankintoihin, Ikano Bankin myyntijohtaja Joel Liski kertoo.

Leasingin avulla voidaan rahoittaa esimerkiksi kuljetuskalustoa, maanrakennus- ja maatalouskoneita, teollisuuden koneita, ICT-laitteita, terveydenhuollon laitteita, kahvi- ja juoma-automaatteja ja siivouskoneita.

1. LIIKETOIMINTASI VOI UUDISTUA JA KASVAA

Kasvu edellyttää usein investointeja. Leasingin avulla tärkeät hankinnat voidaan tehdä heti, kun tarve ilmenee. Asiakkaat odottavat, että heille tarjotaan jatkuvasti kehittyvää osaamista sekä ajassa kiinni olevat tuotannon ja palvelun välineet.

Ehkä tarvitaankin uusia monipuolisempia ja viihtyisämpiä toimitiloja tai digitaalisia ratkaisuja – viime vuonna nähtiin, kuinka nopeasti työelämän trendit ja vaatimukset muuttuvat.

– Kun tiedät, mitä yrityksesi tarvitsee kasvaakseen tai ylläpitääkseen toimintavalmiuttaan, leasing on hyvä keino hankkia se nopeasti käyttöösi, Joel kuvaa.

2. RAHA-ASIAT SUJUVAT MUTKATTOMASTI

Et tarvitse omaa pääomaa saadaksesi tarvitsemasi laitteen, kaluston tai ratkaisun käyttöösi. Yhteydenotto Ikanoon riittää.

– Asia etenee siten, että Ikano Bankin kumppaniyritys myy laitteen meille ja me tarjoamme rahoituksen. Voit kartoittaa kanssamme kustannustehokkaan ratkaisun hankinnallesi.

Leasing tekee raha-asioista helppoja. Leasing-vuokrat näkyvät vuokrakuluina tuloslaskelmassa – ne eivät siis kuulu yrityksen käyttöomaisuuteen. Leasing-vuokrat ovat verotuksessa vähennyskelpoisia menoja, jotka maksetaan joka kuukausi tasasuurilla ennustettavilla menoerillä.

3. LISÄARVOPALVELUT HELPOTTAVAT ARKEASI

Leasingissa maksat käyttämisestä, et omistamisesta. Kun et enää tarvitse vuokraamaasi kalustoa, laitetta tai ratkaisua, se ei jää rasittamaan kirjanpitoasi tai varastotilojasi. Leasing-sopimukseen voi sisällyttää esimerkiksi huolto- vakuutus- ja kierrätyspalveluita tai toisaalta uuden suunnittelua.

Näin se toimii

– Kun saat idean investointitarpeesta, ota yhteyttä meihin Ikanolaisiin tai laitteen myyjään. Me käsittelemme rahoitushakemuksen nopeasti, Joel lupaa.

Asia etenee sopimuksen allekirjoitukseen myyjäliikkeen kanssa, minkä jälkeen rekka starttaa laitteineen kohti tarvepaikkaa. Investointi voidaan ottaa käyttöön saman tien. Leasing-vuokra maksetaan sovituin maksuvälein esimerkiksi kuukausittain. Kun sopimus päättyy, leasing-kohde lunastetaan tai palautetaan myyjäliikkeelle, joka huolehtii jatkosta.

Lue tarkemmat tiedot Ostajan oppaasta täältä. Oppaasta löydät myös asiakkaiden kokemuksia siitä, kuinka leasing-rahoitus sopi heidän tarpeisiinsa.

Ostajan opas kertoo Leasing-rahoituksen hyödyt ja etenemisen askelmerkit

Miksi valita rahoitusvaihtoehdoksi leasing? Siihen on kolme hyvää syytä:

– Voit ylläpitää liiketoimintasi toimintakykyä sekä luoda uusia kasvutavoitteita, kun saat nopeasti käyttöösi uutukaisimmat laitteet ja kalustot. Raha-asiat sujuvat helposti ja nopeasti, kun et tarvitse etukäteen pääomaa ja voit ennustaa kuukausittaiset kulusi. Kolmanneksi tarjoamme lisäpalveluja, kuten vakuutuksen, huollon ja suunnittelupalvelua, joita voi liittää leasing-hankintoihin, Ikano Bankin myyntijohtaja Joel Liski kertoo.

1.      1. Liiketoimintasi voi uudistua ja kasvaa

2. Raha-asiat sujuvat mutkattomasti

3. Lisäarvopalvelut helpottavat arkeasi

Näin se toimii

Lue tarkemmat tiedot Ostajan oppaasta täältä. Oppaasta löydät myös asiakkaiden kokemuksia siitä, kuinka leasing-rahoitus sopi heidän tarpeisiinsa.

Ostajan opas kertoo Leasing-rahoituksen hyödyt ja etenemisen askelmerkit

Miksi valita rahoitusvaihtoehdoksi leasing? Siihen on kolme hyvää syytä:

1.      1. Liiketoimintasi voi uudistua ja kasvaa

2. Raha-asiat sujuvat mutkattomasti