Palvelun saavutettavuuden tila
Olemme tietoisia, että palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain standardin EN 301 549 mukaisesti.
Saavutettavuusvaatimukset on sisällytetty palvelun suunnittelu-, kehitys- ja tarjoamisprosesseihin. Palvelun saavutettavuutta arvioidaan säännöllisesti.
Sisällöt, jotka eivät ole saavutettavia
Palvelu ei seuraavilta osin vastaa vielä täysin saavutettavuusvaatimuksia:
Hakemusprosessi
Jos käytät näppäimistönavigointia ja/tai apuvälineteknologiaa:
- Useilta käyttöliittymäelementeiltä puuttuu näkyvä kohdistusilmaisin näppäimistönavigoinnin aikana. Tämä vaikeuttaa näppäimistöä käyttävien käyttäjien mahdollisuutta hahmottaa, missä kohtaa sivua he ovat, mikä voi johtaa virheisiin tai epäselvyyksiin.
- Virheilmoituksia ei ole yhdistetty vastaaviin syötekenttiin. Tämä vaikeuttaa apuvälineteknologiaa käyttävien käyttäjien mahdollisuutta ymmärtää, missä virhe on tapahtunut.
- Osa valintanapeista ja valintaruuduista ei ole oikein yhdistetty näkyviin nimikkeisiin koodissa. Näkövammaiset käyttäjät eivät näin ollen saa koko kysymyksen kontekstia ruudunlukuohjelmalla.
- Keltaisia laajennettavia alueita ei voi avata tai sulkea pelkällä näppäimistöllä.
- Virheilmoitukset perustuvat värin käyttöön, mikä ei välity ruudunlukijoille.
- Valintanapit eivät ole ryhmitelty yhteen. Tämä vaikeuttaa apuvälineteknologian käyttäjiä ymmärtämään, mitkä vaihtoehdot kuuluvat yhteen ja mihin kysymykseen ne liittyvät.
- Kun käyttäjä yrittää jatkaa lomakkeessa ja tapahtuu syötteiden validointivirhe, näppäimistökohdistus jää "Seuraava" -painikkeeseen. Käyttäjä ei saa viitettä siitä, missä virhe on tapahtunut
Näkövammaiset käyttäjät:
- Graafiset elementit, kuten painikkeet ja reunaviivat, sekä kohdistusilmaisimet eivät täytä riittäviä kontrastivaatimuksia. Myös edistymispalkissa kontrasti on riittämätön, mikä vaikeuttaa sen havaitsemista näkövammaisille käyttäjille.
Jos sinulla on kognitiivisia haasteita:
- Virheilmoitus ei välttämättä kerro, mihin kenttään se liittyy, mikä vaikeuttaa sen ymmärtämistä, mihin kohtaan korjaus tarvitaan.
- Virheilmoitus ei välttämättä selitä, miten virhe tulisi korjata.
Tällä hetkellä arvioimme tämän palvelun sähköisen allekirjoituksen osan saavutettavuutta. Jos käytät apuvälineitä, kuten ruudunlukijoita, saatat kohdata ongelmia.
Tilinhallinta
- Tällä hetkellä arvioimme tämän osan saavutettavuutta palvelusta, mukaan lukien edellä kuvatut tiedot ja toiminnot, jotka liittyvät tilinhallintaan. Jos käytät apuvälineitä, kuten ruudunlukijoita, saatat kohdata ongelmia.
Tuotetiedot julkisella verkkosivulla
Jos käytät näppäimistönavigointia ja/tai apuvälineteknologiaa:
- Laskureiden ja yhteydenottolomakkeiden syöttökentillä ei ole saavutettavia nimiä sivun koodissa. Tämä vaikeuttaa näppäimistöllä ja apuvälineteknologialla navigointia.
- Sivun koodissa on tyhjiä otsikoita usein kysytyissä kysymyksissä, blogissa ja laskurielementeissä. Tämä vaikeuttaa näppäimistöllä ja apuvälineteknologialla liikkumista sisällössä.
- Blogipostauksia lukiessa sivulla on elementtejä, joita apuvälineteknologia ei tunnista, sekä linkkejä sosiaalisen median tileihin, joita ei ole helppo tunnistaa apuvälineteknologialla.
Palveluun sisältyvät tuotteet
- Kohokirjaimilla varustettu kortti on saatavilla pyynnöstä. Käytä alla olevia yhteydenottotietoja. Ole hyvä ja katso yhteystiedot alla olevasta kohdasta ”Jos et pysty käyttää palvelun osia?”.
Asiakaspalvelu
- Puhelinlinjoihimme ei ole sisäänrakennettuja apuvälineteknologioita, mutta jos käytät kolmannen osapuolen apuvälineteknologiaa, kuten esim. puhelaitetta, se on yhteensopiva puhelinlinjojemme kanssa.
PDF-dokumentit
- Pyrimme tekemään PDF-dokumenteistamme saavutettavia kaikille, myös apuvälineteknologiaa käyttäville. Kunnes nämä päivitykset on saatu valmiiksi, näppäimistönavigointia tai ruudunlukijoita käyttävät käyttäjät saattavat kohdata vaikeuksia sisällön saavutettavuudessa