Leasing yleistyy kauneudenhoitoalalla – Esthera Clinic investoi ihonhoidon huippulaitteeseen

Laitehoidot kuuluvat yhä useamman kauneudenhoitoalan yrityksen palveluihin. Suomen ulkopuolella harva alan toimija luottaa enää täysin manuaalisiin hoitopalveluihin, ja Suomessakin laitteilla tehtävät hoidot yleistyvät nopeasti. Leasing on kauneudenhoitoalan yrittäjälle hyvä vaihtoehto hinnakkaiden laitteiden hankinnan rahoittamiseen.

Laiteinvestoinnit ovat yksi tärkeimpiä päätöksiä kauneushoitolaa perustettaessa. Ne pohdituttavat myös alalla pidempään toimineita yrittäjiä, sillä ajanmukaisten laitteiden repertuaari pitää yrityksen mukana kireässä kilpailussa ja se tuo myös etua muista alan toimijoista erottumiseen.

– Viimeisen kolmen vuoden aikana suomalaisissa kauneusalan yrityksissä on huomattu laitehoitojen edut. Muualla Skandinaviassa esimerkiksi ultraääni- ja laserlaitteilla tehtävät hoidot ovat arkipäiväistyneet, ja uskon näin käyvän pian myös Suomessa. Esimerkiksi ultraäänienergiahoitolaite Ultraformer III ja laserhoitolaite Almalaser ovat monen yrittäjän unelmien ostoslistalla juuri nyt, kertoo kauneudenhoitoalan laitteiden jakelija ja toimittaja Astomed Finland Oy:n toimitusjohtaja Cathy Tullkvist.

Yrittäjät ja asiakkaat ovat tunnistaneet laitehoitojen hyödyt

Erikoistumisen ja kilpailuedun lisäksi kauneudenhoitoalan yrittäjä päätyy laitehankintoihin myös siksi, että ne tehostavat ja keventävät työtä. Laitehoitoja myydään myös usein sarjahoitoina, joten asiakkaat sitoutuvat mielellään pidempiin hoitojaksoihin sekä saavutettujen hoitotulosten ylläpitämiseen.

– Vaikka ultraääni- ja laserhoitolaitteet ovat hinnaltaan arvokkaita, ne lopulta vain parantavat yrityksen tulosta. Leasing rahoitusvaihtoehtona helpottaa erityisesti pienyrittäjän hankintapäätöstä, sillä laitteen saa heti käyttöön ilman pääomaa ja kuukausimaksut ovat aina samansuuruisia, jolloin budjetointi on helppoa, Tullkvist kertoo.

Esthera Clinic hankki Ultraformer III -ihonhoitolaitteen leasingilla

Esthera Clinic (aiemmin Di Mira Aesthetic) perustettiin neljä vuotta sitten Helsinkiin. Yritys on keskittynyt perinteisten kauneudenhoitopalveluiden, kuten kasvohoitojen ja ihonpuhdistusten lisäksi invasiivisiin eli ihon alle pistettäviin hoitoihin. Esthera Clincin perustaja ja yrittäjä sairaanhoitaja Irina Fjodorova hankki perustamisvaiheessa yritykseensä kaikki tarvitsemansa laitteet, mutta haaveili jo silloin myös muista toimintaansa tehostavista laitteista. Erityisen kiinnostavana hän piti Ultraformer III -ihonhoitolaitetta, joka perustuu ultraäänen vaikutukseen ihon kohotus- ja kiinteytysmenetelmänä.

– Ultraformer III -laitehoito on veitsetön ihon kohotusmenetelmä, jossa ultraääniaallot tunkeutuvat haluttuun kerrokseen ihonalaisessa kudoksessa ja stimuloivat kollageenin tuotantoa, Fjodorova kertoo.

Fjodorova piti kuitenkin investointia liian kalliina ja käytännössä mahdottomana toteuttaa, kunnes kuuli laitteen myyjältä Astomed Finland Oy:n Cathy Tullkvistilta, että leasing rahoitusvaihtoehtona voisi olla mahdollinen. Siinä pääomaa ei tarvitsekaan sitoa heti ja laite on mahdollista saada käyttöön ja ikään kuin maksamaan itse itseään.

– Innostuin välittömästi ja laitoimme leasing-hakemuksen Ikano Bankille. Hakemus hyväksyttiin viikossa ja unelmani saada tämä huippulaite toteutui helmikuussa. Nyt voin palvella asiakkaitani entistä paremmin – laite on jo ahkerassa käytössä ja asiakkaat ovat olleet hoitoihin tyytyväisiä.

Tulevaisuudessa Fjodorova aikoo kehittää ja kasvattaa kauneushoitolaansa ja sen laitekantaa. Unelmissa siintää ehkä useampikin kauneusklinikka.

– Arvokkaammat laitteet aion rahoittaa ilman muuta leasingilla myös jatkossa, Fjodorova toteaa.