Kun haluat vauhdittaa myyntiäsi, joustava ja ammattitaitoinen rahoituskumppani on tärkeä apu

Ikano Bank tunnetaan helposti lähestyttävästä ja palvelualttiista henkilökunnastaan. Kun myyjäliike sopii Ikano Bankin kanssa tapaamisen, vastassa on rentoja ja leppoisia rahoitusalan ammattilaisia, joiden kanssa ei pönötetä, vaan jutellaan kuten ihminen ihmiselle ja pyritään löytämään rahoitusmalli, joka on reilu kaikille osapuolille.

– Reilut ehdot ovat asiakaslupauksemme ja arvojemme mukaista toimintaa. Emme sanele asioita, vaan pyrimme löytämään aidosti kaikkia tyydyttävän lopputuloksen. Joustavuudesta saamme yritysasiakkailtamme ja myyjäliikekumppaneiltamme positiivista palautetta, toteaa Ikano Bankin myynti- ja markkinointijohtaja Anna-Leena Hakuli.

ARVOT TEKEMISEN YDINTÄ, EI KORISTETAULUJA SEINILLÄ

Arvot ovat ikanolaisille tärkeitä. Reilujen sopimusehtojen lisäksi ikanolaisten toimintaa ohjaa yhdessä tekeminen, maalaisjärki sekä uskallus tehdä asioita toisin kuin on aina totuttu tekemään. Jokainen arvoista näkyy Ikano Bankin arkipäivissä ja asiakaskohtaamisissa.

– Working together eli yhdessä tekeminen näkyy meillä sekä rahoitussopimuksissa asiakkaiden kanssa että työkavereiden kesken hyvänä yhteishenkenä. Kumppanuus on meille olennainen tapa olla ja työskennellä, Hakuli painottaa.

– Uskallamme olla erilaisia (Dare to be different) ja kyseenalaistamme rahoitusalan normeja. Olemme rahoittaneet eksoottisiakin kohteita, kuten vaikkapa jääkaappeja ja sisustusratkaisuja, ja rahoitamme kohteita laajalla skaalalla pienistä hankinnoista suuriin. Hyväksymme tietyn riskin, mutta teemme aina kestäviä päätöksiä, myyntijohtaja Joel Liski kuvaa.

YHTEISTYÖ ON JOUHEVAA JA LUOTTOPÄÄTÖKSET NOPEITA

Maalaisjärki eli Common Sense -arvo näkyy yhteistyön helppoudessa. Yhteistyö alkaa, kun myyjäliike ottaa yhteyttä Ikano Bankiin ja kertoo yrityksensä liiketoiminnasta ja tuotteista, joiden myynnin vauhdittamiseen on leasingkumppanuutta ajatellut. Ikanon myyntipäällikkö hoitaa paperit ja antaa myyjäliikkeen henkilökunnalle koulutuksen Ikano Bankin järjestelmään, jossa rahoitushakemukset tehdään.

– Järjestelmä on todella helppo käyttää ja toimii kuten common sense. Siinä ei mene kukaan solmuun, Liski vakuuttaa.

– Myyjäliikekumppani voi aina sparrailla myyntipäällikön kanssa ja tukea saa varmasti. Olemme samassa veneessä.

Rahoituspäätöstäkään ei hillota kauaa – päätöksen saa yleensä vuorokaudessa.

AMMATTILAISET KAIKEN TAKANA

Helposti lähestyttävät ikanolaiset tietävät, mitä tekevät. Pieni porukka on koko ajan perillä toistensa töistä ja toimialoista, joten asiantuntevan myyntipäällikön saa aina kiinni, kun apua tarvitsee. Kaikki kykenevät tuuraamaan toisiaan.

– Silti jokaisella on omasta segmentistään ja toimialastaan syväosaaminen, johon kannukset ovat usein kertyneet jo aikaisemmasta työkokemuksesta, Liski sanoo.

Yhteistyön hengessä tätä osaamista jaetaan avoimesti kollegoille ja asiakkaille. Ikanossa järjestettiin viime vuonna partnereiden seminaari, jossa tietoa ja osaamista jaetaan ja kumppanuuksia syvennetään. Seminaarissa rohkaistaan myös partnereita yhteistyöhön keskenään.

– Tätä haluamme ehdottomasti jatkaa, kun se on taas turvallisesti mahdollista. Siinä working together -arvo toteutuu uudella tasolla, Hakuli toteaa.

HALUATKO LISÄTIETOJA LEASINGRAHOITUKSESTA JA LEASING-KUMPPANUUDESTA?

Lue Partnerin oppaasta 4 hyvää syytä, miksi myyjäliikkeen kannattaa tarjota asiakkailleen leasing-rahoitusta.

Teollisuus- ja tuotantolaitteille on kysyntää – leasing-kumppanuus tarjoaa mahdollisuuden edistää myyntiä